Podaj swój adres e-mail, jeżeli chcesz otrzymywać informacje o nowościach i promocjach.
Program TUS zestaw nr 2 Rozpoczynanie rozmowy
towar niedostępny
Opis
Prezentujemy kompleksowy zestaw narzędzi i materiałów, który został zaprojektowany w celu wspierania rozwoju umiejętności interpersonalnych, komunikacyjnych i społecznych u dzieci. Ten program ma na celu pomóc w nauce, jak nawiązywać zdrowe relacje, rozumieć oraz wyrażać swoje emocje, współpracować z innymi oraz radzić sobie w różnych sytuacjach społecznych.
Druga część programu umożliwia realizację różnorodnych zajęć zarówno indywidualnych, jak i grupowych, mających na celu rozwijanie umiejętności społecznych.
Pełny program obejmuje szereg kluczowych umiejętności, takich jak nawiązywanie kontaktów, aktywne słuchanie, komunikacja, budowanie pozytywnego obrazu siebie, radzenie sobie z trudnymi sytuacjami, dokuczaniem, konfliktami, kontrola emocji i wiele innych. Nasz program oferuje narzędzia, materiały i ćwiczenia, które pomagają dzieciom rozwijać te umiejętności w sposób interakcyjny i angażujący. Jest to kompleksowe podejście do edukacji społecznej, które wspiera rozwój dzieci w różnych obszarach życia społecznego i emocjonalnego.
Program ten jest przeznaczony zarówno dla nastolatków, jak i dzieci szkolnych, które potrafią czytać i pisać. Podczas realizacji zajęć przy użyciu tego programu pojawiają się liczne okazje do diagnozowania oraz prognozowania, co jest niezwykle istotne w pracy terapeutycznej i edukacyjnej.
Podczas tych zajęć dzieci uczestniczą w różnorodnych aktywnościach, które pomagają im zdobywać i praktykować kluczowe umiejętności interpersonalne: słuchają i uczą się, uczestniczą w ćwiczeniach praktycznych, które pozwalają im ćwiczyć nowo nabyte umiejętności, grają w gry społeczne, uczą się skryptów oraz ćwiczą dialogi ukierunkowane na umiejętności komunikacyjne. W trakcie pracy z programem dzieci pracują nad rozwojem osobistym, zwiększając swoją samoświadomość, poczucie własnej wartości oraz umiejętność radzenia sobie z trudnymi sytuacjami społecznymi. Program ten jest przeznaczony zarówno dla nauczycieli, terapeutów, jak i rodziców, którzy angażują się w pracę z własnymi dziećmi w domu.
Nasz program jest efektem ogromnej pasji oraz wieloletnich studiów z zakresu rozwoju dziecka, komunikacji, terapii i innych dziedzin, a także wieloletniego doświadczenia w pracy z dziećmi, w tym prowadzenia grup terapeutycznych dla dzieci i nastolatków, skupiających się na rozwijaniu umiejętności społecznych. Został przygotowany tak, aby jak najbardziej ułatwić Państwu przygotowanie zajęć, zarówno w prywatnym gabinecie, szkole, jak i w domu. Jego największym atutem jest zaplanowanie i ukierunkowanie zajęć na specyfikę rozwoju dzieci ze spektrum autyzmu, co znalazło odzwierciedlenie w kategoriach odpowiedzi, które można dostosować do potrzeb dzieci, a także w grafikach do kolorowania, które stanowią dodatkową formę samoregulacji. Do każdego tematu zajęć wybrano oraz opisano wiele propozycji gier i zabaw społecznych, które kładą nacisk na aktualnie rozwijane umiejętności.
W projektowaniu kart uwzględniono zasady dydaktyczne, takie jak stopniowanie trudności, aktywne uczestnictwo oraz indywidualizacja.
Zestaw nr 2 „Rozpoczynanie rozmowy” zawiera:
- Teczka tekturowa z rzepami
- Karta z instrukcją
- Karty służące do katalogowania materiałów
- Karty edukacyjne dla terapeuty, nauczyciela lub rodzica
- Karty edukacyjne dla dziecka w wersji czarno-białej (składają się na nie karty ćwiczeń, skrypty umiejętności, wyzwania, poradnik).
- Karty edukacyjne dla dziecka zaprojektowane dodatkowo w wersji kolorowej (są to wybrane karty z w wersji czarno-białych).
- Karty zabaw i gier społecznych
- Karty z zakresu systemu motywacyjnego dla dziecka dla 8 uczestników
- Karty zawierające zestaw naklejek do systemu motywacyjnego dla 8 uczestników
- Arkusze obserwacji dla nauczyciela
- Miesięczne arkusze realizacji zajęć
- Plansza zawierająca 2 część kart „Rozmównika”
- Plansza zawierająca 2 część kart „Co zrobisz, co powiesz?”
Łącznie 135 wydrukowanych stron umożliwiających przeprowadzenie do kilkunastu godzin zajęć, w zależności od liczby uczestników i ich możliwości.